Om att starta från scratch...

Förändringar i all ära. Sker inte så mycket för tillfället. Egentligen finns väl alltid något att ändra på, något att förbättra, göra annorlunda. Bestämde mig förra veckan för att se livet från ett gladare perspektiv, sluta älta jobbiga tankar, rycka upp mig helt enkelt. Tycker jag mig ha funkat rätt så bra hittills...

Försöker få saker gjorda, snabbare, effektivare, så kommer väl glädjen i att få nåt gjort så småningom. Just nu händer inte så mycket. Hade en tröttsam dag igår när energin försvann nån gång efter lunch. Försökte palla med dagen, vilket gick sådär men mådde inget vidare framåt kvällen. Tur jag har en hink hemma så jag slipper ockupera korridorstoaletten. Alltid lika jobbigt, tur det inte händer ofta. Sist var lite drygt fyra år sen, vad jag minns, på min 18-årsdag.

Det positiva är när jag blir sjuk, speciellt de gånger när magen säger ifrån, är att jag får tid att samla energi. Visserligen känner jag mig aldrig så trött, sliten och orkeslös som dagarna efter. Men just eftersom jag inte orkar med att ta itu med saker, känslor eller annat vardagsting som sliter ut en så finns chansen att vila upp sig. Den tar man till vara på och på sätt och vis är det ett av de bästa sätt att få nya krafter - att bli av med de gamla. Nu är det dagen efter och jag känner mig väldigt sliten, trött och så vidare. Känns skönt att det plågsamma hände endast en gång igår kväll även om det skedde upprepade gånger.

Nu kan jag vila upp mig och hämta nya krafter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0